Hande Önenköprülü  

  • Hande Önenköprülü

Dijital Pazarlama Terimleri: Dijital Dünyanın Sözlüğü



Dijital Pazarlama Terimleri: Dijital Dünyanın Sözlüğü

DİJİTAL TERİMLER

 

  • Page Impression Sayfa Görüntülenmesi
  • Ad Impression Reklam görüntülenmesi
  • Visit Bir kullanıcının bir sayfayı ziyaret etmesi. Ziyaret sonucu birden çok sayfa gösterimi oluşabilir.
  • Unique User Tekil kullanıcı: Tek bir kişinin oluşturduğu ziyaret. Bir tekil kullanıcı birden çok ziyaret oluşturabilir.
  • Click Tıklama: Kullanıcının bir reklam alanına tıklayarak, başka bir web sayfasına yönlenmesi.
  • View İzlenme
  • URL Sayfanın Linki / Adresi
  • Landing Page Reklamın yönlendirildiği sayfa.
  • CPM (Cost Per Mile) 1.000 gösterim (impression) = 1 CPM (En çok kullanılan satın alma birimi).
  • CPC (Cost Per Click) Tıklama bazlı satın alma biçimi.
  • CPV (Cost Per View) İzlenme bazlı satın alma biçimi.
  • CPL (Cost Per Lead) Form doldurtma bazlı satın alma biçimi.
  • CPA (Cost Per Action) Eylem gerçekleştirma bazlı satın alma biçimi (satış yapmak ya da form doldurmak gibi).
  • CPI (Cost Per Install) Mobil app’lerde bir indirilme başına maliyet
  • ROS (Run Of Site) Site Geneli (reklam yayını)
  • RON (Run Of Network) Network Geneli (reklam yayını)
  • Oturum Bazlı (Session) Kullanıcının belirli süreler içinde reklamı bir defa görmesi.
  • Sabit Yayın Bir reklamın bir sitede sabit olarak yer alması.
  • Rotasyon Reklamların belirli bir dönüşüm oranı ile yayınlanması.
  • Frequency Cap (FC) Kullanıcı başına reklam gösteriminin sınırlandırılması.
  • Demographic Targeting Kullanıcıların demografik bilgisine göre reklam gösterimi.
  • Behavioral Targeting Davranışsal Kullanıcıların ne tip siteleri/sayfaları gezdiğini inceleyip ona göre reklam gösterimi.
  • Interest Based Targeting Kullanıcıların 30 gün takibi sonucu ilgi alanlarına göre reklam gösterimi.
  • Remarketing Siteyi daha önce ziyaret etmiş kullanıcılara ilgi alanlarına göre yeni fırsatlar sunmak
  • Retargeting (Yeniden Hedefleme) Marka sitesini ziyaret eden kullanıcıların bilgisayarlarına bir ‘cookie’ yerleştirilmesi ile kullanıcıya, diğer siteleri ziyaret ederken reklam
  • Engagement Rate Etkileşim Oranı
  • Bounce Rate Siteden hemen çıkma oranı.
  • CTR (Click Through Rate) Gösterilen reklamın tıklanma oranı.
  • Real User Bir siteye bir veya daha fazla ziyarette bulunan her bir ‘gerçek’ kullanıcı.
  • Dönüşüm (Conversion) Herhangi bir online reklam aracıyla siteye gelen ziyaretçinin istenen aktiviteyi gerçekleştirmesidir. (Satın alma, bülten aboneliği, üyelik
  • Dönüşüm Oranı (Conversion Rate) Önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyaretçilerin tüm ziyaretçilere oranı.
  • ROAS (Return On Ad Spend) Reklam harcaması başına ne kadar satış geldiği.

 

Hande Önenköprülü

Hande Önenköprülü

Sr. Digital Account Manager