Dijital Pazarlama Terimleri: Dijital Dünyanın Sözlüğü
DİJİTAL TERİMLER
- Page Impression Sayfa Görüntülenmesi
- Ad Impression Reklam görüntülenmesi
- Visit Bir kullanıcının bir sayfayı ziyaret etmesi. Ziyaret sonucu birden çok sayfa gösterimi oluşabilir.
- Unique User Tekil kullanıcı: Tek bir kişinin oluşturduğu ziyaret. Bir tekil kullanıcı birden çok ziyaret oluşturabilir.
- Click Tıklama: Kullanıcının bir reklam alanına tıklayarak, başka bir web sayfasına yönlenmesi.
- View İzlenme
- URL Sayfanın Linki / Adresi
- Landing Page Reklamın yönlendirildiği sayfa.
- CPM (Cost Per Mile) 1.000 gösterim (impression) = 1 CPM (En çok kullanılan satın alma birimi).
- CPC (Cost Per Click) Tıklama bazlı satın alma biçimi.
- CPV (Cost Per View) İzlenme bazlı satın alma biçimi.
- CPL (Cost Per Lead) Form doldurtma bazlı satın alma biçimi.
- CPA (Cost Per Action) Eylem gerçekleştirma bazlı satın alma biçimi (satış yapmak ya da form doldurmak gibi).
- CPI (Cost Per Install) Mobil app’lerde bir indirilme başına maliyet
- ROS (Run Of Site) Site Geneli (reklam yayını)
- RON (Run Of Network) Network Geneli (reklam yayını)
- Oturum Bazlı (Session) Kullanıcının belirli süreler içinde reklamı bir defa görmesi.
- Sabit Yayın Bir reklamın bir sitede sabit olarak yer alması.
- Rotasyon Reklamların belirli bir dönüşüm oranı ile yayınlanması.
- Frequency Cap (FC) Kullanıcı başına reklam gösteriminin sınırlandırılması.
- Demographic Targeting Kullanıcıların demografik bilgisine göre reklam gösterimi.
- Behavioral Targeting Davranışsal Kullanıcıların ne tip siteleri/sayfaları gezdiğini inceleyip ona göre reklam gösterimi.
- Interest Based Targeting Kullanıcıların 30 gün takibi sonucu ilgi alanlarına göre reklam gösterimi.
- Remarketing Siteyi daha önce ziyaret etmiş kullanıcılara ilgi alanlarına göre yeni fırsatlar sunmak
- Retargeting (Yeniden Hedefleme) Marka sitesini ziyaret eden kullanıcıların bilgisayarlarına bir ‘cookie’ yerleştirilmesi ile kullanıcıya, diğer siteleri ziyaret ederken reklam
- Engagement Rate Etkileşim Oranı
- Bounce Rate Siteden hemen çıkma oranı.
- CTR (Click Through Rate) Gösterilen reklamın tıklanma oranı.
- Real User Bir siteye bir veya daha fazla ziyarette bulunan her bir ‘gerçek’ kullanıcı.
- Dönüşüm (Conversion) Herhangi bir online reklam aracıyla siteye gelen ziyaretçinin istenen aktiviteyi gerçekleştirmesidir. (Satın alma, bülten aboneliği, üyelik
- Dönüşüm Oranı (Conversion Rate) Önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyaretçilerin tüm ziyaretçilere oranı.
- ROAS (Return On Ad Spend) Reklam harcaması başına ne kadar satış geldiği.